Algemene voorwaarden doorverkoper (bemiddelaar)

Algemene voorwaarden doorverkoper (bemiddelaar)

 Aanvullende algemene voorwaarden doorverkoper (bemiddelaar) CruiseClub  

 Deze voorwaarden zijn een aanvulling op de ANVR-Reisvoorwaarden die gelden voor boekingen gemaakt vanaf 1 juli 2018 waarbij CruiseClub de ​doorverkoper van de reis is. 

 1. Inleidende bepalingen 

 Doorverkoper:​ CruiseClub, die een cruise zonder vluchten of een volledige cruisepakketreis via een rederij boekt. De betreffende rederij is dan de Organisator en verantwoordelijk voor de uitvoering van de door haar georganiseerde reis. 

 1.1    Reiziger/hoofdboeker​:

  Onder reiziger verstaan wij de persoon die de cruisereis wil boeken of heeft geboekt, alsmede alle medereizigers namens wie deze persoon een overeenkomst wil aangaan of is aangegaan.  Degene die namens of ten behoeve van een ander een overeenkomst aangaat (de hoofdboeker), is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien. Minderjarige reizigers die reizen zonder hun eigen ouder(s) of voogd(en) moeten kunnen aantonen dat zij toestemming hebben van ouder(s) of voogd.  Alle verkeer (ook het betalingsverkeer) tussen reiziger(s) enerzijds en de reisorganisatie en/of het boekingskantoor anderzijds verloopt uitsluitend via de hoofdboeker. 

1.2    Reisovereenkomst​: De overeenkomst waarbij CruiseClub zich jegens reiziger verbindt tot het verschaffen van een door haar aangeboden van te voren georganiseerde cruisereis.

1.3    Werkdagen: maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur, zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur. Van dinsdag tot en met donderdag is CruiseClub van 17.30 tot 21.00 uur telefonisch en per mail bereikbaar, de winkel is dan wel gesloten. Tijdens feestdagen is CruiseClub gesloten.

2. Totstandkoming van overeenkomst

2.1 De overeenkomst komt tot stand bij aanvaarding van het aanbod en van toepassing verklaarde voorwaarden van de organisator door reiziger, waarbij CruiseClub doorverkoper is. Bij totstandkoming van de overeenkomst ontvangt reiziger een bevestiging en/of een factuur. Bij telefonisch gesloten overeenkomsten is reiziger aan de overeenkomst gebonden nadat de doorverkoper de reis heeft bevestigd, deze bevestiging vindt schriftelijk (waaronder e-mail ook valt) plaats. 

2.2 Reiziger is zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de informatie die nodig is om een correcte definitieve boeking tot stand te brengen en uit te voeren. Dit betreft bijvoorbeeld het verstrekken van de juiste naam (conform paspoort), adres, woonplaats, geboortedatum, nationaliteit en indien beschikbaar een (mobiele) telefoonnummer en e-mailadres. Tevens vermeldt reiziger bijzonderheden van de door hem aangemelde groep die van belang kunnen zijn voor de goede uitvoering van de reis door CruiseClub. 

3. Aansluitrisico

3.1 Reiziger is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inschepen op het schip.

3.2 Indien u zelfstandig één of meerdere segmenten van uw reis regelt, zoals een transfer, vlucht, hotel of andere segmenten, bent u zelf verantwoordelijk voor de aansluiting van deze segmenten. Deze segmenten vallen ook niet binnen de regelingen van de SGR, ANVR of Calamiteitenfonds. Dit is alleen geldig wanneer het segment op het boekingsformulier van CruiseClub vermeld staat.

4. (Deel)annulering

4.1 Wanneer een geboekte cruise onverhoopt geannuleerd moet worden, dan rekent CruiseClub de annuleringskosten van de rederij. Deze verschillen per rederij en zijn bij CruiseClub op te vragen.

4.2 Voor ‘non refundable’ aanbiedingen, zijn de annuleringskosten altijd 100% van de reissom.  

4.3 Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn overeenkomst voor een gezamenlijke cruise annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd. 

4.4 Annuleringen die buiten onze openingsuren worden gemeld, worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.  

5. Betalingsvoorwaarden

5.1 Bij het maken van een boeking bij CruiseClub dient een aanbetaling van 20% te worden voldaan. Het exacte bedrag en de datum waarvoor dit bedrag  overgemaakt moet zijn staat op de bevestiging. In geval van zogenaamde “non-refundable” aanbiedingen of actietarieven, bedraagt de aanbetaling 100%. Indien van toepassing, maken wij dit bij de boeking kenbaar.

5.2 De restantbetaling uiterlijk 6 weken vóór vertrek overgemaakt te hebben. In enkele situaties kan de datum van restantbetaling hiervan afwijken. De exacte datum staat in de boekingsbevestiging.

5.3 Indien u binnen 6 weken vóór vertrek boekt, dient u de gehele reissom per omgaande te voldoen.

5.4 Bij niet tijdige betaling is CruiseClub gerechtigd de geboekte reis te annuleren. Reeds betaalde gelden (aanbetalingen) worden dan niet gerestitueerd en de annuleringsbepalingen van de rederij zijn dan onverminderd van toepassing.

6. Wijzigingen en wijzigingskosten

6.1. Controleer voor het definitief maken van de cruise alle gegevens zorgvuldig. Voor het boeken van de cruise dient de eerste voornaam en achternaam, zoals deze op het paspoort staan vermeld, te worden doorgegeven. Bij vrouwen is dit in de meeste gevallen de meisjesnaam. 

6.2 Voor het wijzigen van gegevens na het definitief maken van de boeking kunnen kosten in rekening worden gebracht.

6.3 Indien de rederij wijzigingskosten hanteert, is CruiseClub genoodzaakt deze aan de reiziger door te belasten.

6.4 Een rederij heeft het recht om de hutnummers te wijzigen, maar nooit in een huttype lager dan geboekt.

7. Medische voorschriften 

7.1 CruiseClub raadt de reiziger aan om zich voorafgaand aan de boeking en aan de vakantie goed te laten informeren over enige gezondheidsrisico’s die mogelijk verbonden zijn aan de vakantiebestemming. Hiervoor raden wij aan om de GGD te raadplegen. De beschikking over de juiste vaccinatiebewijzen blijft te allen tijde de verantwoordelijkheid van de reiziger.

7.2 Wanneer een passagier behoort tot onder andere de volgende groep, dan wordt door een aantal rederijen gevraagd om een in de Engelse taal opgestelde (medische) verklaring, waarin staat dat u veilig aan boord kunt verblijven: ● rolstoelgebruikers ● dialyse-patiënten ● gebruikers van bederfelijke medicijnen ● gebruikers van extra zuurstof voorzieningen  

7.3 Bij zwangerschap tijdens de cruise gelden per rederij verschillende voorwaarden. Vraag naar deze voorwaarden bij boeking (of zodra u van de zwangerschap op de hoogte bent).

8. Preferenties en essenties 

8.1 Aan speciale wensen (preferenties) zoals dinerzittingen, hutligging etc. die reiziger bij boeking aangeeft kunnen geen garanties worden gegeven. Uiteindelijk is het aan de leverancier of zij deze preferentie honoreren. Preferenties kunnen nimmer op voorhand bevestigd worden. 

8.2 Betreft het een essentie, namelijk een wens die zo belangrijk is dat het wel of niet boeken van de reis ervan afhangt, dient CruiseClub hiervan op voorhand op de hoogte te worden gesteld. Uiteraard doet CruiseClub haar uiterste best om dit zonder kosten in orde te maken. Lukt dat niet dan zullen de kosten die hieraan verbonden zijn op voorhand kenbaar worden gemaakt. Indien CruiseClub niet kan garanderen dat een essentie wordt uitgevoerd, dan zal dit op voorhand bekend gemaakt worden. 

9. Reisdocumenten 

9.1 Alle Reizigers dienen in het bezit te zijn van een paspoort dat bij terugkeer nog 6 maanden geldig is. Alle reizigers, inclusief kinderen en baby’s, dienen te beschikken over een eigen paspoort.

9.2 Kinderen die met één ouder of met andere personen dan de gezaghebbende (bijvoorbeeld grootouders, familie, kennis of gescheiden ouders) naar het buitenland reizen, dienen een reisverklaring van de persoon te hebben welke het gezag uitoefent. In deze (Engelstalige) verklaring geeft de gezag uitoefende toestemming aan het kind om in gezelschap van een ander naar het buitenland te reizen. Onder het buitenland vallen ook cruiseschepen. Een notaris of de afdeling burgerzaken van de gemeente kan behulpzaam zijn door het legaliseren van de handtekeningen op een reisverklaring voor minderjarige. 

10. Vaarschema

10.1 Een rederij kan altijd besluiten het vooraf gecommuniceerde vaarschema aan te passen. De veiligheid van de gasten en het personeel staat namelijk altijd voorop. Door onvoorziene omstandigheden, zoals weer of (politieke) onrust kan een rederij besluiten het schema te veranderen.